Tom vertelt over de Ngorongoro vallei (16/10)

16 oktober 2012 - Ngorongoro, Tanzania

We hebben 7 leeuwen  gezien. Eerst 2 die aan het eten waren. Na het eten ging er een piesen (Lachen! Ik lag in een deuk).  Er lagen hyena’s aan de andere kant van de weg. Toen de leeuw klaar was met eten kwamen de hyena’s naar de stukjes die er nog over bleven. Toen liep ieder met een stuk weg. Eéntje had het grootste stuk en die ging het verst weg.

Er stond een struisvogel op de berg en voor de berg stonden nog een paar buffels. Toen reden we heel hard weg met de jeep.

Toen zagen we 3 leeuwen en 2 leeuwinnen. Eerst kwamen ze bij ons onder een jeep liggen. Heel dichtbij. Toen ging er één aanvallen op een kudde buffels. Hij werd juist zelf weggejaagd door de buffels. Toen verschool hij zich onder een struik. Toen kwam er een leeuw helpen. Daarna kwamen ze allemaal helpen. Er bleef er één liggen. Toen jaagden ze met z’n allen de troep buffels weg. Maar ze vingen niks.

Mijn vader zag een hagedis op een kei. Vóór de leeuwen hadden we nog zebra’s gezien. Al 43 voor dat we in de vulkaan waren geracet. Maar hij was wel dood (de vulkaan, red.).

Dus we konden wèl in de vulkaan rijden.

En we hebben nog nijlpaarden gezien. En er stonden ook nog een paar vogeltjes voor. En één vogel liep over alle ruggen van de nijlpaarden. Ze vinden het meestal fijn als ze met z’n staart hun nat maken. Ze vinden het ook fijn om onder water te lopen. Dan kan niemand ze zien. Dat was het wel zo’n beetje.

1. Grote zus:
    19 oktober 2012
    Lieve tomwatkan jij goed vertellen over julliesafari liefs oma Gre en mieke
  2. Hennie van den Bosch:
    22 oktober 2012