2017-03 Social Media Explosie…

20 september 2017 - Doetinchem, Nederland

Wat een gezelligheid in m’n mailbox en op Facebook. Overstroomd met enthousiaste reacties op de blog van gisteren. Het is geweldig te merken hoeveel mensen met ons mee leven.

Ondertussen ontploft ook mijn what's app de laatste dagen. Want hoewel we maanden geleden alle papieren voor onze werkvergunning als arts al hadden opgestuurd, is het toch nog niet geregeld. In plaats van een artsen-wergvergunning is er een studenten-vergunning afgegeven. Dat betekent dat Annelieke, Heleen en ik niet zelfstandig zouden mogen werken.

Dus is Hilde dinsdag na haar vakantie naar Dar Es Salaam gereisd waar de Medical Councel huist om binnen een week te proberen toch nog de juiste vergunning te regelen.

Mijn vergunning betreft een korte werkvergunning. Die kan tegenwoordig blijkbaar alleen op papier worden aangevraagd. Terwijl ik in 2015 voor diezelfde werkvergunning alles hals over de kop moest uploaden omdat de Council was gedigitaliseerd.

De geüploade documenten konden natuurlijk niet worden terug gehaald en geprint. En de documenten die we hadden verzonden waren voor de studentenvergunning gebruikt. Dus appte ik Edwin om het mapje met diploma’s en bewijs van goed gedrag van het BIG-register en mijn paspoort op te zoeken en naar het secretariaat te brengen. Terwijl Ed van een kop koffie genoot als dank voor zijn inspanningen, scande Ingrid alles voor me in zodat ik het naar Hilde kon mailen. Nog een Engelstalig CV en een officieel aanvraagformulier en alles was in Tanzania. Helaas was intussen het kantoor gesloten. Labda kesho… (misschien morgen)

Woensdag ging de soap verder, en Hilde hield me via de app op de hoogte. Deze keer miste ze een bewijs van goed gedrag. Maar die zat er toch echt bij? Hmm, het Engelse formulier van het BIG-register was niet helemaal wat ze in Tanzania hadden bedacht. Maar na rijp beraad voldeed het toch. Uiteindelijk waren alle papieren akkoord. Nu moet de aanvraag nog beoordeeld worden. Labda kesho…

Ondertussen appten een bezorgde Annelieke en Heleen over de ontwikkelingen met onze papieren. Erik kwam met het verlossende bericht van zuster Marie José (ook via de app): mocht het voor hun niet lukken, kunnen ze in principe onder de  studentenvergunning werken omdat ze alles samen met een geregistreerde arts doen. Erik is geregistreerd voor langere tijd, dus die kan sowieso aan de slag. Alleen nog even duimen voor mij morgen.

De mooiste app kwam echter van mijn moeder. Op de foto kunnen jullie meelezen. Het blijkt maar weer: moeders blijven moeders en kinderen blijven kinderen. Hoe oud we ook zijn. En hoe bijzonder is het dat mijn ouders, hoogbejaard maar nog goed van lijf en leden, weer via de blog, facebook en what’s app kunnen meeleven. Ik hou jullie op de hoogte, pap en mam!

1. Gaabs:
    20 september 2017
    mooie app ❤
  2. Petra:
    21 september 2017
    Moeders blijven moeders LOL. Fantastisch dat jullie dit weer doen.
  3. Trees Snijder:
    21 september 2017
    Jambo jambo, hakuna matata xxx
  4. Tineke Bekx:
    Wat een gedoe.
    Maar lang leve de social media!!
    Gaat toch iets makkelijker als vroeger. Succes enne blijf schrijven. Gezellig om te lezen!! 👍👍
  5. Monique:
    21 september 2017
    Wat fijn dat er nog mensen zijn zoals jullie.
    Jullie maken de wereld weer een stukje mooier!!!
    Goede reis voor jullie allemaal. Kijk weer uit naar je verhalen Susan.
  6. Caroline Van Weert:
    That's Africa haha.
  7. Suzanne:
    21 september 2017
    Wat fijn dat jullie weer met zoveel enthousiasme klaar staan om zoveel goeds te gaan brengen. Hopelijk komt de Tanzaniaanse bureaucratie ook op tijd tot die conclusie.. Ik wacht met smart op de verhalen en foto's! Safari njema!