26/10 Heen en weer (Bert)

26 oktober 2012 - Sengerama, Tanzania

De dag begon heel lekker met een boterham met 2012!? Van Fred & Ed  pasta erop. Verder heb ik eigenlijk niet zoveel gedaan. Het regende eerst een beetje, en toen kei en keihard! Met onweer. Dus toen gingen we maar binnen een fort bouwen van de kussens van de bank. Snuffie deed ook mee. Papa ging naar het kantoor van Zr Marie José  in het ziekenhuis. Papa zei dat hij wegging, dus ik bleef hier. Maar toen vond ik het een beetje saai, dus toen ben ik keihard naar het ziekenhuis gerend door de regen. Ik wilde de blog gaan schrijven. Maar dat kon niet, want papa was bezig met de foto’s te laden. Er kwamen ook wat Amerikanen bijzitten. Ze vroegen eerst aan mij waar ik vandaan kwam. Ik zei “Holland”, maar ze verstonden eerst Polen. Dus ik zei: ”I come from Holland”. Toen vroegen ze aan mij of ik wat M&M ’s wou. Ik knikte ja. Toen hadden ze het over dat ze op safari gingen. Wij zeiden dat we ook op safari geweest zijn. En ze zeiden ook wat over de films van planet earth. Toen zei ik dat ik die CD’s had, 8,5 uur lang, en alle boeken. Ik ging weg om het kwartet ervan te halen. Onderweg kwam ik een paar vegers tegen en daar heb ik even een praatje mee gemaakt in half Swahili en half Engels. Hij vroeg waar ik vandaan kwam en hoe ik heette. Toen ik terugkwam met het kwartet was ik te laat, dus toen waren ze al weg.

Toen ik terug in het guesthouse was toen gingen we met onze zelfgemaakte katapult Toms knuffel snuffie afvuren. Dat zag er heel erg grappig uit. We hadden het eerst geprobeerd met een steen, maar dat werkte niet.
Daarna gingen we knutselen, en ik heb met Tom een zelfgemaakt spel gemaakt. Tom wilde het heel graag gaan spelen maar dat lukte niet. Want toen moesten we weg naar Ryans Bay in Mwanza. Dus gingen we maar voetballen met Maarten. Eerst probeerden we nog de voetbal af te vuren met de katapult, maar de voetbal was te licht.

We gingen in de auto naar de veerpont naar Mwanza, over het lake Victoria. En het duurde heel erg lang voor we erop konden. Eerst dachten we dat het vol was. Maar toen ik vooruit liep met Gerco en Maarten zagen we het probleem: de bus zat vast!

Toen gingen ze met z’n allen de bus eraf duwen. Ze hadden er al stenen onder gelegd voor meer grip. En toen dat gelukt was gingen ze allemaal juichen. En toen dachten we dat hij ging varen. Maar hij ging naar de andere kant en toen ging de bus er wel op en konden wij er ook nog bij. Op de boot hebben we een frisje gehaald en pinda’s gegeten. 5 kleine zakjes pinda’s voor 500 shilling = 25 cent. Het frisje kostte 1000 shilling = 50 cent per stuk. Dat is een heel flesje cola, 35 centiliter!

En toen heeft mama gelogen over de kleine kamer. Mama zei dat het stapelbedden werden en dat we een hele kleine en krappe kamer hadden, zonder bad. Maar wat hadden we… We hadden de bruidssuite met een jaccuzi! En papa zei dat hij nog te klein was (geintje!). We hadden dat omdat een vriend van Erik de baas van het hotel is. Toen we aankwamen hebben we ook nog friet gekregen. Toen heb ik bier gemorst over mijn friet en toen lustte ik mijn friet niet meer. Gelukkig lag er nog maar eentje op. Tom lustte zijn vis niet, dus die heb ik opgegeten.

1. Marijke becks:
    27 oktober 2012
    hallo Edwin Susan Bert en Tom wji hebben nu zo,n beetje alles gevolgd van jullie reis geweldig ook voor de jongens en voor jullie nog veel plezier in de laaste week groetjes vanopa en oma wendker en voor allemaal xxxxxxxxxxxxx