29-10-2012 (Bert en Tom) vervolg.

29 oktober 2012 - Sengerama, Tanzania

Ik heb met Tom net een spelletje fase gedaan en gewonnen. Tom pakte toen de 3DS .

Papa kwam binnen en zei wegleggen, we gaan naar de kinderen van Marie-José om te spelen. We riepen Hodi( zoiets als mag ik binnen) bij de deur. Meteen kwamen ze naar buiten. We hebben gestoeid op de schommel. We zaten er wel met 4-5 op. (zie foto’s).

Daarna gingen de kinderen mee naar ons huis. Ze kregen van ons een ballon. Ik had een spel gemaakt met een katapult en dat gingen we doen maar de katapult ging steeds kapot dus dat was lastig. Ik had 50 pt en de anderen 10 of 20. 100 had niemand gescoord. Binnen ging een van hun de Donald Duck lezen. Papa tekende poppetjes op ballonnen en dat vonden ze erg leuk en grappig.

Toen deed papa een OK handschoen over zijn hoofd en deed of hij een kip was. Daarna blies hij hem op en maakte er een kip van met de duim als neus en de andere vingers als kam. Hij maakte er ook nog een vis van met een andere handschoen. We gingen ook verstoppertje doen. Maar dat snapte ze niet echt. Het was tijd voor het eten maar ze wilde nog blijven. Even later gingen ze toch maar naar huis. Het eten was heerlijk want we aten ugali(maïs meel pap) gehaktballetjes en spinazie en frietjes. Het gehakt heeft Nelia gedraaid met een gehaktdraaier(Tom). Het ging eerst helemaal niet goed, want ze had er teveel vlees in gedaan en de dop knalde er vanaf (Bert). We schrokken ons een hoedje. Van de maismeel pap kon je bolletjes draaien. Ik had er een hamburger van gemaakt. Ook nog een fruitburger met mango ertussen. De spinazie vinden wij niet lekker maar toch moeten we van papa een beetje eten, bweeeehhh.

Tom heeft nog een beetje huiswerk gemaakt en Bert in zijn boek gelezen. Voor dat we gingen slapen hebben we gevoetbald met Maarten , dat had ie belooft. Toen slapen. Eerst samen in een bed want we hadden stiekem de 3DS gestolen Tom lacht). Mama kwam ons knuffelen en daarna zijn we gaan slapen in ons eigen bed.

Tutaonana kesho.