3. Sinterklaas valt vroeg dit jaar!

19 november 2013 - Doetinchem, Nederland

Toen ik vanavond uit mijn werk kwam, stond Tom in de deuropening met de telefoon in zijn hand: "Je moet oma Gré terugbellen!". Ik keek Ed aan. Snel terugbellen betekent meestal dat er iets aan de hand is. Maar Ed wist van niets.

Dus belde ik mijn moeder om te horen wat er was. "Nou, dit telefoontje is de moeite waard, want ik mag je namens de kerk € 750,- meegeven voor Tanzania!", riep ze enthousiast.

De Nederlands Hervormde Kerk in Nieuwenhoorn, waar ik vroeger altijd naar toe ging met mijn moeder, had net de jaarlijkse bazar gehouden. Een gezellige markt in de kerk waar ik, toen ik nog thuis woonde, altijd de hele dag was. Mijn vader en zwager helpen meestal bij de frietjes en verlenen hand-en-span diensten, en mijn oudste zus en mijn moeder zijn vooraf druk met spullen verzamelen, schoonmaken, prijzen en uitstallen, en staan op de dag zelf in de kraampjes te verkopen. De rest van de familie komt door de dag heen binnenvallen, en helpt zo nodig mee. En koopt natuurlijk het een en ander om de kerk te steunen. De opbrengst wordt gebruikt om het kerkgebouw op te knappen. Maar elk jaar stelt de Bazargroep ook geld beschikbaar voor een klein goed doel dichtbij. Vanmorgen hadden ze vergaderd over de besteding voor dit jaar. Nu is Sengerema niet direct naast de deur, en ligt Doetinchem niet naast Nieuwenhoorn. Maar een dochter is dichtbij haar moeder, ongeacht de geografische afstand. Dus ging ze van harte accoord met het verzoek van mijn moeder om het geld dit jaar aan onze missie in Sengerema te geven.

“Wat een geweldige bericht!” riep ik, net zo enthousisast. Daar kunnen we zoveel mee doen. Wat fijn, wat lief, heel erg bedankt allemaal. We zullen het geld daar goed besteden. Sinterklaas valt vroeg dit jaar!

1. Gerard Soethof:
    Hoi Lemson & Co.,
    Goed gekozen titel. Het dekt geheel de lading van dit "reisverhaal".
    Ook fijn om te lezen dat de betrokkenheid voor Sengerema nog steeds actueel is.
    Keep on the good work there!

Gerard
  2. Hennie van den Bosch:
    20 november 2013
    Erg fijn dat ze zo betrokken, kun je weer veel van doen. Zo heb je een fijn Sinterklaas gevoel,

Groetjes Toon en Hennie
  3. ANJA BERENDSEN:
    20 november 2013
    Goed idee van je mams, groetjes.
  4. Marijke becks:
    20 november 2013
    dat is een supper leuk cadotje heel erg mooi groetjes marijke