02 Kerstmarkt

10 december 2014 - Doetinchem, Nederland

Maandagmorgen fietste ik bepakt en bezakt naar het ziekenhuis. Die dag moesten de stands van de kerstmarkt in het Slingeland Ziekenhuis worden opgebouwd.

Sinds een aantal jaren krijgen we geen kerstpakket, maar een enveloppe met dukaten. Die dukaten kunnen worden besteed op een kerstmarkt van lokale middenstand. En Stichting Simba/Vrienden van Sengerma Hospital staat er als goed doel.

Het kraampje moet er natuurlijk wel een beetje aantrekkelijk uitzien, dus had ik wat foto’s van mijn laatste verblijf uit laten vergroten. De poster van de Serengeti, die we voor op het terras van de tuin hadden laten maken, kon mooi als achtergrond dienen. Het was wel wat lastig ophangen, maar gelukkig schoot Frank van het restaurant me te hulp.

Henrike, die in het voorjaar van 2013 mee was geweest, had ook nog wat snuisterijen neergezet. Al met al zag het er prima uit, vonden we zelf.

Dinsdag kwam Ida, operatie-assistent uit Sengerema bijwie we elke missie een keer gaan eten met het hele team, langs op de markt. Ze was om gezondheidsredenen naar Nederland gekomen, en vliegt a.s. donderdag weer terug. Jiska, Eriks echtgenote, had haar meegenomen naar de kerstmarkt. Daar kwam ze nauwelijks verder dan de ingang. De een na de ander kwam naar Ida toe om haar nog even de hand te schudden. Inmiddels zijn er in de afgelopen 5 jaar toch wel een aantal Slingelanders bij haar op bezoek geweest. Ik had Edwin gebeld, en ook hij kwam haar nog even begroeten. Ze vroeg hem meteen waar de kinderen waren. Die zaten helaas op school.

Beladen met cadeautjes liep ik een uurtje later met Ida en Jiska richting haar poli-afspraak.

Inmiddels is het team voor het voorjaar van 2015 bekend. Erik en ik worden vergezeld door Matthea van Hennik, tropenarts in opleiding, en Hjalmar de Ruiter, operatie-assistent. We maakten van de gelegenheid gebruikt om voor de stand een foto in de sfeer van Afrika vast te leggen.  We hebben er zin in!

Gezamenlijk ruimden we de stand vanmiddag weer op en werden de dukaten uit de collectebus gehaald. Hjalmar verdween er zowat in om ook de laatste dukaten van de bodem te vissen. Thuisgekomen, hielpen Bert en Tom met tellen.

Het is een geweldig bedrag geworden: € 1812,- aan dukaten en €105,35 aan los geld.

Totaal dus €1917,35 voor de stichting opgehaald. Heel erg bedankt allemaal!

1. Marijke becks:
    15 december 2014
    mooi verhaal Susan heel veel succes met het goede doel
  2. Gerard Soethof:
    24 december 2014
    Hallo Suus (die houd ik er gewoon in hoor!) en alle andere,

Opnieuw neem ik mijn petje af voor jullie.
    Allemaal mensen met het hart op de goede plaats.
    Geweldig.

Ik kijk uit naar alle verhalen over het verblijf in Sengerema.

Gerard