04 Aftrap actie "Bag 2 School" op de Leemvoortschool in Westendorp

28 januari 2015 - Doetinchem, Nederland

Een paar maanden geleden stonden dagcoördinator/operatie-assistente Jolanda  Kolenbrander en ik op de operatiekamer tussen de ingrepen door over Sengerema te praten. Ik wist net dat ik weer zou gaan, en zij had het voorgesteld als goed doel voor een inzamelingsactie van de school van haar kinderen. Het zou leuk zijn, als er iemand wat over ons werk in Sengerema zou willen vertellen zodat de kinderen weten waar ze voor werken. En laat ik nou net een paar jaar geleden op de basisschool van Bert en Tom een presentatie gehouden hebben. Wat een toeval! :-)

Het was wel de bedoeling, dat ik meteen de aftrap van de actie deed met een zak kleding. Dus ploegde ik afgelopen weekend voor het goede doel door m'n kledingkast op zoek naar bruikbare 2-de hands kleding die ik niet meer droeg. Geen probleem!

Ademloos zaten alle kinderen van de Leemvoortschool in Westendorp gisterenochtend te luisteren naar de verhalen over Tanzania. Dat er te weinig dokters zijn, en te weinig spullen. En dat we soms in het donker zaten omdat het licht uitviel. "Dan doe je een taart met kaarsjes" riep één van de jongste leerlingen als reactie op de foto van diner bij kaarslicht. Een ander wilde weten hoe de klompvoetjes weer recht gezet werden. En of mijn kinderen weer mee gingen. Ze hadden goed opgelet!.

Extra motivatie voor de inzamelingsactie Bag 2 School hadden ze eigenlijk niet nodig, want ze stonden allemaal te trappelen om aan de gang te gaan. Bij sommigen stonden de vuilniszakken vol kleren thuis al klaar. Een ander vroeg of ze ook langs de deuren mochten gaan om kleren op te halen. "Natuurlijk! Hoe meer, hoe beter. (de kleding wordt per kilo omgezet in geld) En er mag niet alleen kleding in de zak, ook schoenen, knuffels, lakens, dekens, gordijnen, riemen en handtassen. Dus aan de slag!" - antwoordde de juf. Bij "knuffels" zag ik wat kinderen fronsen. (Niet in mìjn zak!) Maar schoenen die te klein waren, die hadden de meesten nog wel.

Als dank kreeg ik van Jolanda nog een heerlijke, zelf gebakken tulband naar Lea's recept! En dat terwijl ik eigenlijk haar moet bedanken voor dit geweldige initiatief. Veel succes, Leemvoortschool!

1. Patty Lemson:
    28 januari 2015
    Leuk dat er weer een basisschool in actie komt voor jullie!
  2. Pa Lemson:
    30 januari 2015