09 Hjalmar gaat landelijk!!

20 februari 2015 - Doetinchem, Nederland

Morgenavond 19 uur is het zo ver: de start van de nachtzwemmarathon van Hjalmar. Iedereen in het Slingeland Ziekenhuis leeft enorm met hem mee. Maar niet alleen het ziekenhuis: Matthea had Hart van Nederland gemaild, en ze komen! Hjalmars zus is PR-contactpersoon, (da’s hard nodig momenteel!) en kreeg vandaag een telefoontje waarin ze de marathon wat nader moest toelichten. Even later werd ze opnieuw gebeld met het bericht dat Hart van Nederland zondagmorgen 7.30h komt filmen in zwembad Rozengaarde! Wow!

En of we wat filmpjes hadden van het ziekenhuis in Tanzania...

Hjalmar gooide dat verzoek op de Sengerema-groeps-app. Ik belde vanaf mijn poli (waar we net het nieuwe electronisch dossier kregen ingevoerd, dus dat liep al lekker op schema…) hals over de kop Ed op, om op zoek te gaan. Hij zocht thuis mijn laptop en de CD van Gerco (die we nog steeds een keer moeten komen brengen Gerco, sorry, wordt na 21 maart…) af, op zoek naar filmpjes van het ziekenhuis in Sengerema. Via de app werd ook Niek in Sengerema ingeschakeld. Alles voor het goede doel.

Hjalmar wilde Ed wel helpen met filmpjes uitzoeken, maar hij moest thuis eerst de bezorging van een voedselpakket afwachten. Niet voor Tanzania deze keer, maar voor hem zelf voor tijdens de zwemmarathon. Want hij kan natuurlijk niet zo maar in het water springen en 1688 baantjes gaan zwemmen. Tussendoor moet hij regelmatig het water uit om voldoende vocht en brandstof in te nemen om zijn spieren aan de gang te houden. Èn er is natuurlijk veel publiek nodig om hem aan te moedigen. Vooral in de “dal”-uren tussen 03.00-06.00h. Dus mocht je nog een gaatje in je agenda hebben: zwembad Rozengaarde, entrée € 1,- voor Sengerema. Het zou leuk zijn als de boel afgeladen vol zit als Hart van Nederland komt filmen.

De PR-machine draait nog verder door: vanmorgen had Hjalmar een interview met de Telegraaf. Ze komen morgen een foto maken als hij te water gaat, en maandag staat het in de krant.

Op radio Optimaal (de regionale radiozender) geeft Hjalmar morgen om 13h een interview, dat om 13.30 uur wordt uitgezonden en tot de volgende morgen nog meerdere keren wordt herhaald.

Zondagochtend om 8 uur staat Omroep Gelderland in het zwembad voor een reportage.

Nou alleen Matthijs en Humberto nog….

1. Mama:
    21 februari 2015
    Wat leuk dat er zo`n belangstelling is voor die zwemmarathon.Het zou leuk zijn als het inderdaad uitgezonden wordt bij Hart van Nederland. Morgenavond gaan we kijken. Liefs Mama
  2. Gerco Mons:
    25 februari 2015
    Haha, ik begin toch wel nieuwsgierig te worden naar wat er ook alweer op die cd staat... Komt goed! Mooi werk van Hjalmer, en zet em op in Sengerema!