2016-01: Even voorstellen aan het nieuwe team

5 september 2016 - Doetinchem, Nederland

Nog maar 18 nachtjes slapen en dan mag ik weer: met het team van het Slingeland Ziekenhuis naar Sengerema Designated District Hospital in Tanzania.

2016 team sengeremaNatuurlijk is tropenarts/-opleider en chirurg Erik Staal “chef du mission” en ik sluit voor de 4e keer aan. Anaesthesioloog Michiel Bijkerk, en operatie-assistente Anja van den Boom waren er in het najaar van 2012 bij en gaan voor de 2e keer mee.  Celine Bhugwandass, tropenarts in opleiding en actief lid van Stichting Vrienden van Sengerema Hospital, is al vooruit gereisd om de werkvisums in Dar es Salaam te regelen (geen eenvoudige opdracht…!) en te kijken waaraan het hardst behoefte is in Sengerema.  Haar collega en opleidingsmaatje Erik Wehrens completeert de groep.

Ons secretariaat chirurgie fungeert als verzamelpunt van spullen die we overal bij elkaar bedelen. Dankzij vele enthousiaste mensen binnen en buiten het Slingeland Ziekenhuis zullen onze tassen straks gevuld zijn met pijnstillers, antibiotica, hecht- en operatiematerialen, kiwi’s en gips- en verbandmiddelen.

spinning marathonEn hopelijk ook een “mesher”. Met dit apparaat kunnen we van huidlapjes voor huidtransplantaties een soort netjes maken. Deze kunnen over een veel groter oppervlak uitgespreid worden en groeien beter vast dan een onbewerkt huidlapje. Om het apparaat aan te kunnen schaffen heeft Anja van den Boom een spinning marathon georganiseerd op vrijdag 9 september van 18-22h bij Kei-fit Wenters, Sportweg 1 in Doetinchem. Meefietsen kan à €10,- per uur, maar gewoon sponsoren een aanmoedigen mag uiteraard ook.

Onze belevenissen zijn te volgen via Facebook – Chirurgen Slingeland in Sengerema Hospital en via http://lemson.reislogger.nl.

1. Edwin:
    6 september 2016
    geniet van wat jij kan doen daar. 'Mis' je hier graag voor