35 Tot slot

21 maart 2015 - Doetinchem, Nederland

Na een warm bad en een schoonheidsslaapje is het tijd om af te ronden.
We hebben twee bijzondere weken gehad met een bijzonder team in een bijzonder ziekenhuis.

In totaal werden 9 kinderen met klompvoetjes geopereerd, bij 13 kinderen werden kromme benen rechtgezet, 7 botbreuken kregen een plaat of schroeven, bij 2 oude breuken werden die weer verwijderd, 10 vergrote schildklieren werden verwijderd, 5 liesbreuken gecorrigeerd en een blinde darm verwijderd. Er werden 11 ernstige wonden goed schoongemaakt, 1 grote huidtransplantatie verricht, 3 amputaties en 7 grote buikoperaties verricht, 1 levensbedreigende bloeding gestelpt, 5 botontstekingen behandeld en 5 kleine verrichtingen gedaan. En natuurlijk de kers op de taart: de keizersnee. Op de fysiotherapie waren 9 kinderen met klompvoetjes voorbehandeld met gips zodat Erik alleen een klein sneetje in de achillespees hoefde te geven om de voetjes definitief recht te zetten. Totaal deden we 89 ingrepen in 2 weken, gaven onderwijs over wondzorg en konden Niek een extra steuntje in de rug geven.

Daarnaast hebben we genoten van het gezang van onze hulp Nelia, en haar goede zorg en maaltijden. Het was fijn te zien dat Ida het nog goed maakt en zr Marie José nog even energiek overal inspringt. Niek heeft zijn plek gevonden en Laura springt in haar vakantie waar nodig bij. Hjalmar en Niek hebben plannen gemaakt voor een goede besteding van de inmiddels 7500 euro die de zwemmarathon heeft opgeleverd.

Maar het is ook heerlijk om weer thuis te zijn, dus ik hou het kort. Heel erg bedankt aan iedereen die de moeite heeft genomen om ons te volgen. Alle reacties op welke wijze dan ook zijn een aangename steun geweest en worden zeer gewaardeerd.

Tutaonana!

1. Suzanne Roelofs:
    21 maart 2015
    Ge-wel-dig.... Zo knap! Bijzonder en uniek!!
  2. Margreet:
    Hallo Susan,
    Heel erg bedankt voor alle mooie verhalen! Ik vond het heel leuk om te lezen waar jullie mee bezig waren en hoe jullie het ervaren hebben!
    Fijn dat jullie gezond en wel weer thuis zijn!
    Groetjes van Margreet Rutgers
  3. Annie van Strien:
    21 maart 2015
    Wat fijn dat je je mannen weer in je armen kunt sluiten - èn andersom! Veilig terug op het nest. Dank voor je verhalen en foto's, ik keek er elke dag naar uit. Ik moet denken aan: wie een leven redt, redt de mensheid. Goed gedaan, meissie!
  4. Trudy Staal-Miskotte:
    21 maart 2015
    Wat was het geweldig om zo uitgebreid verslag te lezen van jullie reis naar Sengerema. We hebben er van genoten. Klasse!!
    Susan, heel erg bedankt!! Groeten van ons (ouders van Erik)
  5. Sanne:
    21 maart 2015
    Lieve Susan, welkom terug op de Bezelhorst. Dank voor al je mooie verhalen. Het leek bijna of we er zelf bij waren ( behalve natuurlijk de zo fijntjes beschreven geuren, maar daar kan ik me een voorstelling van maken!!). Geniet nog even van je vrije weekend voordat je weer omschakelt naar alledag in het SZ.
    Liefs Sanne
  6. Mariska:
    21 maart 2015
    ik wilde even zeggen dat jullie weer geweldig werk heb verricht in die twee weken tijd
  7. Edwin:
    21 maart 2015
    de volgende keer, Mag je gewoon weer mee, missen hier: oke. Maar het missen daar: wil ik je niet aan doen. Thx lief dat je zo goed werk levert( met het team), zo mooi schrijft, dat ik er nog steeds een beetje bij ben( zie/hoor tussen de regels door). Zo lekker slapen en morgen weer wat uitgeruster op.
  8. Manfred:
    21 maart 2015
    Hoi Susan, prachtige verhalen en jullie hebben fantastisch werk verricht, complimenten voor jou en het team!
  9. Patty Lemson:
    21 maart 2015
    Wat een enorme berg werk hebben jullie verricht in de afgelopen twee weken! Nu lekker genieten van het weekend thuis, voordat je hier weer aan het werk moet.
  10. Anja vd Boom:
    21 maart 2015
    Heb genoten van je uitgebreide verhalen en belevenissen. Geniet van je vrije zondag met je mannen en tot maandag. Met de complimenten voor het hele team.
  11. Dayenne:
    23 maart 2015
    Susan, bedankt voor de prachtige verhalen. Ik heb er iedere morgen van genoten. Jullie hebben weer geweldig werk gedaan.
    Ik ben trots op jullie.
  12. Jacqueline:
    23 maart 2015
    Bedankt voor het laten meereizen op afstand, super leuk!!
  13. Ingrid:
    24 maart 2015
    Wat hebben jullie daar met z'n allen weer fantastisch werk verricht, en wat was het fantastisch om vanaf hier mee te lezen. Je schrijft zo mooi, alsof we er zelf bij zijn. Dankjewel!
  14. Monique:
    30 maart 2015
    Wat waren het weer geweldige verhalen en wat hebben jullie wederom geweldig werk gedaan!!
    "Mis" alleen de foto's van wonden.