23/10 een leuke dag + de inzameling (Bert)

23 oktober 2012 - Sengerama, Tanzania

Bert over inzameling op school en een leuke dag in Sengerema

Ik heb vandaag een leuke dag gehad.

Ik heb al 6 praatjes gemaakt in Swahili een paar met kinderen en 2 met volwassenen. Het douchen valt hier best mee zonder water uit een kraan het is schepje warm schepje koud en gieten maar. Best grappig eigenlijk. ’s Avonds doen we altijd spelletjes soms een stuk blog. Ik heb veel gezien op safari maar dat heb ik al geschreven. En vandaag hebben we iets gegeten wat je niet zou verwachten namelijk……………………………: Patat!?

Met gewone Mad Sauce (Mc donalds saus) ook leuk ‘s middags pindavlees met rijst ’s ochtends brood met chocopasta normaal hè dit was het

inzameling

We hebben een flessenactie gehouden voor aidswezen in Tanzania en veel geld opgehaald. Het begon met allen een flessenactie en een collectebus

Bij de kinderboeken week heeft Nils nog wat opgehaald en daarmee hebben we 201 Euro opgehaald. Daar komt bij de collectebus in Afferden en familie en vrienden dat is 359 Euro geworden. Dus totaal is dit bedrag tot stand gekomen 560 Euro

Fijn dat iedereen zo goed meegeholpen heeft

Vandaag hebben we met het geld 10 kinderen een volledig schooluniform, ondergoed en schriften die waren echt heel erg blij mee. Ik werd bedankt voor de Actie.

THE END