24/10 frisdrank drinken(Tom)

24 oktober 2012 - Sengerama, Tanzania

Eerst een zin die ik bedacht heb. De duif zit in de boom, de koe staat in de wei. De duif zegt roekoe en de koe zegt roeduif. (Tom moet lachen).

Gisteren gingen we met 10 kinderen kleren kopen voor hun. Dat was een actie van bert.

We gingen met een djeep. Achterin stonden twee banken waar drie kinderen op konden.

Er zaten 7 kinderen op de grond want er was geen plek meer. Er zat een kindje op papa’s schoot want er was geen plek meer. Er zat er eentje in het midden een vriend van ons.

Die vriend van ons heette Gerco. En bij Gerco zat ook een kindje op schoot. En er was een mevrouw en die heette zuster Marie-jose en die zat voorin. En er was een bestuurder en die zat ook voorin. Toen waren we bijna nog niet bij de klerenverkoper en toen waren we er nog niet en toen ging ik met de kinderen voetballen. Toen moesten we weer gaan en toen kwamen we bij de klerenverkoper. En toen gingen we met de kinderen samen frisdrank drinken. En toen gingen we naar hun school. En toen zaten er “2000”kinderen voor ons. En die gingen allemaal zingen voor ons. Ik vond het zingen héééél leuk en ik werd er heel blij van. Na het zingen waren ze allemaal stil. Je hoorde ze niet eens. De 10 kinderen schudden met ons de hand om te bedanken. Toen deelden we pennen uit voor die 10 kinderen. En  toen reden we weg maar er moesten nog twee kinderen in. En die hebben we naar hun school gebracht. En toen reden we weer terug naar ons huisje. En dat was het.

1. Pa Lemson:
    24 oktober 2012
    Hallo Bert en Tom,
    Ik heb jullie verslagen gelezen ,goed jongens.Ik denk dat jullie echte schrijvers zijn.Liefs en tot ziens ,Opa Witte
  2. Hennie van den Bosch:
    24 oktober 2012
    hoi Bert en Tom wij lezen dat jullie die kinderen heel erg blij hebben gemaakt met al die kleren en spulletjes, zo zie je maar dat jullie aktie's veel kinderen helpt fantastisch jongens lekker doorgaan, en nog fijne dagen.

gr. Toon en Hennie