Hollen, rennen, en over 4 dagen..... vliegen! (Susan)

8 oktober 2012 - Doetinchem, Nederland

Zoals gewoonlijk was het weekend zo gevuld, dat even inkopen doen er niet in zat. Gelukkig kon ik vanmorgen net op tijd weg om de laatste hand te leggen aan de presentatie voor de verrijkingsmiddag op school bij Bert.

Bert en Tom kwamen tussen de middag kibbelend thuis. Tom had stiekem zijn foto-toestel (gekregen bij een abbonnement op het AD en knaloranje!) mee naar school genomen. Hij was er al lopend onderweg naar huis foto's mee aan het maken en had het toestel laten vallen. De lens wilde niet meer dicht. Bert was op hem aan het mopperen voor het slopen van het toestel. Daar werden we natuurlijk niet vrolijk van. Gelukkig liet de lens zich met zachte dwang corrigeren en werkte het toestel daarna weer feilloos.

Na de lunch gingen we in optocht naar school. Ik zou in ongeveer een half uur uitleggen waarom we naar Tanzania gaan en hoe eea zo gekomen is. Maar de kinderen waren zo enthousisast en nieuwsgierig dat het wel een uur duurde. Ze hadden al veel geleerd over Tanzania in de verrijkingslessen. Er werden hele leuke vragen gesteld. Zoals:  "mogen jullie al die scherpe spullen wel meenemen in het vliegtuig?", "word je niet moe van opereren?", "In het ziekenhuis in Nijmegen kunnen ze meer dan in het Slingeland. Gaan er ook dokters uit dat ziekenhuis naar Tanzania?", en natuurlijk werden er eigen ziekenhuiservaringen uitgewisseld.

In de hal van OBS Hagen leekt het net alsof er een groot feest was geweest. Er lag een hele berg met  tassen met lege flessen voor de actie. Het waren er vandaag zoveel dat ze niet in één keer in de auto mee konden. Edwin en ik namen de eerste lading mee. Na school ging Ed met Bert met de 2e lading. Lars en Jorrit hielpen mee. Totale opbrengst vandaag: € 73,20!

Daarna crosste ik even snel naar de stad. Ik moest nog iets halen voor aan mijn voeten op de oepratiekamer. Dus naar de winkels op zoek naar goedkope crocs-achtige dingen. Helaas. Er waren èchte crocs, met een èchte crocs prijs en met gaatjes, dus niet handig voor op de operatiekamer. Of teenslippers, badslippers, sportschoenen, balletschoenen, skischoenen en sneeuwlaarzen. Maar geen klompen. Dan maar mijn eigen ok-klompen meenemen. Dan sta ik in ieder geval lekker.

Vervolgens werd de apotheek geplunderd om onze reisapotheek te vullen. ORS, Immodium, paracetamol, primatour, kuur antibiotica. Gelukkig kreeg ik er een tasje bij...

De fotograaf van de Gelderlander wachtte ons op voor een groepsfoto van het medische team. Terwijl wij druk aan het overleggen waren over welke spullen nog mee moesten en in wiens koffer die moesten, maakte de fotograaf een serie foto's van ons in "ontspannen" poses in het bos bij de Spoedeisende Hulp. Het klonk wel erg als een paperazzi met zo'n doorklikkend toestel. Maar er werden ook nog ambachtelijke ouderwetse foto's gemaakt. Ik ben erg benieuwd naar het resultaat. Helaas moet ik daar nog even op wachten. Het stuk verschijnt pas als wij al weg zijn. Nouja, dat is dan ook al over 4 dagen!

1. Vicky Klein Gebbink:
    9 oktober 2012
    ik vind het blog te gek het zijn ook veel foto"s van de
    verijkingsgroep tijdens onze leuke les van susan.
  2. Lepoutre Ans:
    9 oktober 2012
    Wat een mooie , enthousiaste verhalen! Heel veel plezier en succes gewenst met jullie allen!!
  3. ANJA BERENDSEN:
    9 oktober 2012
    goede reis en geef Maarten ook een kleine kans om mensen beter te maken, want hij doet dat zo graag. Groetjes Anja Berendsen