Laatste werkdag (susan)

11 oktober 2012 - Doetinchem, Nederland

Vanmorgen werd Tom wakker met een krul in zijn neus. "nog maar 1 nachtje slapen. Ik heb er al heel veel zin in" zei hij glimmend. Onder het ontbijt nog even kijken of we alles hadden. Engelse stekkers hadden we nog nodig. Wel handig, met al die apparatuur. Alhoewel we vaak geen stroom zullen hebben.

Op het werk eerst uitgebreid visite meelopen zodat alles er strak bij ligt voor Jan en Dick. Echt snel gaat het niet, want via de nieuwsbrief is iedereen op de hoogte van het aanstaande vertrek. Dat levert de nodige gang-gesprekken op. Erg leuk om te merken hoe iedereen meeleeft!

De verdere ochtend was gereserveerd voor de firma's die nog wat zouden brengen voor Tanzania. Natuurlijk kwam er nog een spoedje tussendoor, dus moest er wat geschoven in het schema. Maar de heren zijn flexibel. Bjorg Ray van Holland Medical kwam matjes voor liesbreuken brengen. Hij had ook nog wat vacuumsetjes voor bevallingen geregeld. Een doos vol! Daar gaan ze in Sengerema heel erg blij van worden! Marcel Naumann van Gore kwam 10 dozen hechtingen bezorgen en me een goede reis wensen. Tjalling van Dijk van Thuasne bracht met z'n maatje een enorme doos met van alles. schrijfmateriaal, verbandmaterialen, pillendoosjes, shirts, petten, etc. Dat wordt selecteren, want dat past er nooit allemaal in. Maar wat nu niet mee kan gaat òf de volgende keer, òf met een container die Stichting Vrienden van Sengerema af en toe verzendt.

Ondertussen was op het secretariaat een wagonlading infuusnaalden gebracht vanuit het magazijn. Overgebleven uit de testperiode, voordat we over gingen op een ander soort. Er stond ook nog een doosje bij met hele bijzondere vingercondooms, met een soort nageltje eraan. Die had al de nodige hilariteit opgeleverd op het secretariaat. De dames hadden, aangemoedigd door Erik, er al allerlei dubieuze toepassingen voor bedacht.... Maar het is bedoeld om vliezen te breken bij bevallingen.

Nog even naar de vaatbespreking, waar Sanne me bijvoederde met haar krentebolletjes (waarvoor dank!). En toen de laatste poli voor de vakantie. Da's altijd een hele klus, net als de eerste na de vakantie. Want als je op vakantie gaat, vallen er natuurlijk poli's uit. De poli's vlak voor en vlak na de vakantie zitten vervolgens overvol. En je wilt iedereen wel gewoon de aandacht geven die ze nodig hebben. Dus uitlopen is onvermijdelijk. Anita had al hulptroepen geregeld in de vorm van Maarten en Sanne. Desondanks was de poli pas tegen zessen klaar. Anita heeft morgen een dagje vrij, dus vandaag al gedag gezegd. We moesten voorzichtig zijn en wel terugkomen. Gaat lukken, denk ik....

De overdracht was al geweest, het leek mee te vallen vanavond. Dus was er tijd om mijn administratie af te handelen en om de laatste tas te vullen. Eerst 4 verschillende maten infuusnaalden uitsorteren en in doosjes proppen, hechtingen ompakken zodat ze in minder doosjes passen, matjes met z'n allen in 1 doosje, urinecatheters uit de doos en los in de tas, punten van scharen afschermen met verband en tenslotte afvullen met pennen, schrijfmapjes en shirts. Voilá, de laatste tas zit vol.

Nog even plantjes op mijn bureau water geven (dus dat hoeft Jan niet meer te doen), de laatste spullen opruimen en klaar is Kees. De dames van de schoonmaak zullen niet weten wat ze zien. Zowel op als onder mijn bureau lijkt het nu wel een Serengeti (Swahili voor "Eindeloze vlakte"). De komende weken is poetsen geen probleem.

Thuis hadden Ed en Gerard nog wat omgepakt. Niek was langsgekomen met een tas volspullen. Onder andere kiwi's. "Kiwi's..?" vroeg Ed, "hoe zitten die verpakt dan?". Dus Niek pakt één van de kiwi's uit. "Oh.....dan is het goed...." mompelde Ed. Deze kiwi's waren namelijk geen vruchten, maar cupjes om op het hoofdje van een baby te zetten bij de bevalling. Weer wat geleerd!

Nog even via het internet inchecken, dat is tegenwoordig met 1 druk op de knop gebeurd. Boarding passen uitprinten en we zijn klaar voor vertrek. Nog 1 nachtje slapen.... (tenminste, dat hoop ik. Ik heb nog dienst tot morgenochtend 8 uur)

1. Henrike:
    12 oktober 2012
    Helaas heb ik je niet meer persoonlijk gesproken voor 't vertrek, maar via deze weg wil ik jullie een SUPERRRRRR vakantie wensen !!! GENIET D'R VAN !!!!
    Ik ga zeker je blog volgen, laat maar komen de verhalen, leuk!
    Heeeel veel plezier en mooie ervaringen opdoen, groetjes Henrike
  2. Karin:
    Lieve Ed, Susan, Bert en Tom,

Jullie gaan vast een onvergetelijke tijd tegemoet! Het lijkt ons geweldig om als gezin zo'n reis te maken (zijn eigenlijk wel een beetje jaloers:-) Wij wensen jullie een superreis! Geniet ervan en we kijken uit naar de komende verhalen en foto's.
    Knuffels uit Deurne; Kees,Karin,Qin&Bo
  3. Angela en Wim:
    Hallo Susan, Ed, Bert en Tom,

Wij wensen jullie een hele goede reis.
    Geniet ervan.
    Wij kijken uit naar de verhalen en foto's.

Veel liefs,
    Angela, Wim en familie.
  4. Anita:
    13 oktober 2012
    Ja, het was een superleuke laatste poli!! Haha
    Zijn jullie goed aangekomen?
    Veel plezier en graag weer heel thuiskomen.
    Groetjes Anita
  5. Hennie van den Bosch:
    13 oktober 2012
    Wij wensen jullie een hele goede reis en geniet ervan.
    Groetjes Toon en Hennie van den Bosch
  6. Carolyn:
    Beste Ed, Susan, Bert en Tom,
    Al lang opgewacht en dan is het zover.
    Ik wens jullie een super mooie vakantie en verheug mij op jullie spannende verhalen.
    Groetjes Carolyn
  7. Pa Lemson:
    13 oktober 2012
    Bedankt voor je smsjes.Je heb de laatste dagen flink aan moeten poten,dus je vakantie verdiend. Geniet van de week safari want daarna moet je snijden,dus Ed jij moet de slagersmessen scherp houden. Wij hopen dat jullie een hele goede tijd hebben.
    papa
  8. Lidy Jansen:
    13 oktober 2012
    Hoi Susan, ik heb je donderdag later op de dag niet meer gezien dus wens ik je op deze manier een hele fijne vakantie toe samen met Ed, Bert en Tom. Succes in de 2 weken daarna. Ga jullie volgen.
    Gr. Lidy Jansen
  9. Karin Aalders:
    16 oktober 2012
    Hallo Susan en family,
    wat ziet het er fantastisch uit! Ik ben helemaal jaloers...
    Geniet ervan met z'n viertjes en allemaal weer gezond terug komen.

groetjes Karin