Terugkeer in Tanzania

24 september 2016 - Mwanza, Tanzania

Zoals Susan al in haar blog vertelde is de reis,  het binnenkomen in Tanzania wonderbaarlijk soepel verlopen. De nieuwe regering in Tanzania heeft alle regels aangescherpt waardoor het tot het laatst onduidelijk bleef of we het goede visum hadden. De andere keren zijn we op een toeristenvisum het land in gekomen maar nu kwamen we binnen met een werkvisum. Ook Erik S was er niet gerust op, dus wij nog minder. Maar we wisten al wel dat hoe relaxter je erbij blijft staan hoe meer men het idee heeft dat het wel goed zit. Terwijl Erik W in zijn beste Swahili moest duidelijk maken bij Medical Health waarom hij zijn inentingsboekje niet bij zich had en dat van de beambte maar even moest gaan halen, was Erik S met een jonge beambte in gesprek om de koffers er doorheen te loodsen. Na wat over en weer gepraat hoefde er slechts een koffer open van de 9 waar medische spullen inzaten . Erik S keuvelde rustig door met de jongeman waardoor deze slechts een vluchtige blik in de koffer wierp. Wat een opluchting! Het is heerlijk om hier weer terug te zijn, het getoeter in het verkeer, de blinkende brommers , de overvolle taxibusjes de verkopers langs de weg met heerlijk fruit ,de kleurrijkheid van de mensen, het blijft bijzonder. Op dit moment zitten we heerlijk uitkijkend over het Victoriameer samen met Celine en Hilde , die al in Sengerema werken, bij te kletsen onze blogs te schrijven en druk te zijn met de telefoon. Morgen naar Sengerema.

1. Edwin:
    24 september 2016
    Sgat, vollijdig sonder speelvouten. Top! eerste FaceTime al gehad met je. geniet nog even en dan morgen aan de bak( zal niet anders zijn denk ik)
  2. Trees Snijder:
    24 september 2016
    Oh geweldig dat gevoel ken ik zo bijzonder lekker genieten.
  3. Ingrid Lindeboom:
    25 september 2016
    Leuk om jullie weer te kunnen volgen. Leg m'n boek er voor aan de kant! Heel veel succes en (werk) plezier.
  4. Sanne:
    25 september 2016
    Zet 'm op mensen en vergeet vooral niet om tussendoor heel veel te genieten van alles om je heen. Trots op jullie mooie Slingelanders.