Tom beantwoordt vragen groep 4 en vertelt over 25 oktober

26 oktober 2012 - Sengerama, Tanzania

Het is héél leuk in Tanzania. Het is hier best warm. Het eten is best lekker, maar ik lust geen vis daar. En ik moet malariapillen omdat ik anders dood kan gaan aan de malaria van de muggen. De bananen zijn hier heel erg klein. Maar lekkerder dan in Nederland. Er zijn ook groenen bananen en die smaken naar aardappel.

Op die foto’s da’s chapatti. Dat lijkt op pannekoeken.

25/10 Ik was vandaag als laatste wakker. Mijn föhn was ontploft. (grapje) Op de foto kun je zien hoe ik er toen uitzag. Het regende héél hard. Toen wou ik op een video spelletje, maar dat mocht niet! Toen heb ik een zelf bedacht spelletje gemaakt. “Mario en Luigi’s Bowsers inside story”. Mario en Luigi zitten in de buik van Bowser. Het zijn kleinekaartjes en daar heb ik op getekend en toen geknipt. We hebben ook nog oorlogje gespeeld. Van kussens hebben we een fort gebouwd.

Buiten hadden we een ballon om de boom gebonden en daar heb ik mijn knuffel in gestopt en toen heb ik hem afgevuurd (katepult). Mijn lievelingsknuffel Snuffie.

Bij de boot kwam ik 3 kinderen tegen en eentje daarvan had een krab. Met het andere jongetje ging ik gek dansen. Toen moesten we naar de boot, en toen liepen ze, eentje hand in hand, met mij mee. Ze riepen "kwa heri", dat betekent "tot ziens"

En nu wil ik gaan zwemmen.