Weekend

2 oktober 2016 - Sengerema, Tanzania

Het is zondagavond en we zijn weer terug in Sengerema. Heerlijk genoten van een weekend niks. Nou ja niks, we wilden de stad Mwanza in om daar heerlijk rond te struinen over allerlei markten waar je je ogen uitkijkt. Je valt als blanke natuurlijk op en wordt constant toegeroepen dat je moet komen kijken . Dat is waarschijnlijk het beeld wat ze van ons westerlingen hebben , wel kijken maar niet kopen. Zondag zijn we na de lunch weer terug gegaan. De overtocht met de boot en vooral het vertrek en aankomst blijven bijzonder. De boot ziet er gammel uit en wordt op zwaarte ingeladen. Er kunnen net 3 rijen auto/bussen/vrachtauto's langs elkaar staan en dat dat gepaard gaat met een schrammetje of wat mag de pret niet drukken. Op de boot vindt een levendige handel plaats en handelaren kopen ook weer bij elkaar zodat iedereen elkaar vooruit helpt. De dame die mango's verkocht had haar fles water waar ze de mango's mee afspoelde gevuld met water uit het Victoriameer. Het flesje was gekleurd waardoor je niet kon zien dat het smerig water was. De mensen van hier zijn het gewend maar onze tere westerse maag zou het niet prettig hebben gevonden. De weg van de boot naar Sengerema is onverhard, Erik S rijdt daar als een ervaren coureur overheen en als je spierpijn hebt kom je aan het einde herboren aan want al je spieren zijn gemasseerd. De omgeving is prachtig het had een paar keer flink geregend en dat was meteen te zien. De huizen langs de weg zijn over het algemeen omgeven door bomen die prachtig groen zijn. Overal lopen kinderen die uitgebreid zwaaien en allerlei beesten moesten rennen voor hun leven en ternauwernood omzeild. Grote stofwolken hadden we achter ons aan niet altijd in dank afgenomen door de fietsers en wandelaars. We waren vanavond uitgenodigd bij een vriend van Erik S die dj is en die goede zaken heeft gedaan door op feesten en partijen de muziek te verzorgen. Hij liet ons een verzameling apparatuur zien om U tegen te zeggen en waar hij , terecht, bijzonder trots op is. Hij straalde helemaal. Speciaal voor ons is er dan op de binnenplaats een installatie neergezet waarbij het de bedoeling is dat wij gaan dansen. We wilden de gastheer niet teleur stellen dus we hebben ons beste beentje voorgezet. Alles werd gefilmd en op foto vastgelegd. Erik W werd uitgenodigd om achter het mengpaneel plaats te nemen en werd door de zoons van Mososso geinstrueerd hoe je allerlei geluideffecten kunt doen. Het was een gezellige avond, we kletsen nog wat na terwijl de jonge dokters na een avondje stappen in Mwanza al liggen te slapen.  Anja

1. Asveld Tonnie:
    2 oktober 2016
    Jammer dat je weekend niet zo goed verlopen is, maar uit je verhaal lees ik dat het toch wel leuk is geweest op de binnenplaats.Het was weer spannend.
  2. Trees Snijder:
    3 oktober 2016
    leuk zeg, dus jullie heupen zijn weer gesmeerd.