Thuis & het gaat goed met Brighton

9 oktober 2022 - Doetinchem, Nederland

De reis is zonder problemen verlopen en alle koffers zijn tegelijk met ons aangekomen. De wachttijd in Dar es Salaam brachten we door in een eettentje tegenover de aankomst hal. Met airco en prima koffie en lekkere hamburger. Foto’s kijken en napraten. En plannen maken voor komende missies. Er zat een souvenierwinkeltje vlakbij waar we zelfs nog teenslippers hebben gescoord!
Op Schiphol had Alja een welkomst committee klaar staan. Jan en ik namen afscheid van haar en gingen met de trein naar Arnhem, waar Nikkie ons ophaalde met de camperbus en mij thuis afleverde.

Het zat er op. Altijd weer bijzonder om te merken hoe plastisch tijd is. Aan de ene kant had ik het gevoel dat ik net was vertrokken. Maar aan de andere kant voelt het alsof ik 3 maanden ben weg geweest. Wie weet gaat dat ooit nog gebeuren.

Voor nu hebben we alle drie plannen uit te werken waar de volgende uitzendingen mee verder kunnen. En we helpen elkaar via de app herinneren de malaria pillen nog een paar dagen in te nemen.
Komende week (en Jan na zijn vakantie) gaan we weer gewoon aan het werk. Genieten van de luxe van een temperatuur gereguleerde OK, voldoende medicijnen en materialen en elektriciteit die het gewoon doet.

Rest me nog iedereen te bedanken die heeft meegeleefd en -gelezen. Het was heel leuk jullie enthousiaste en warme reacties te lezen. Alja’s vader had het stokje van pap over genomen met trouwe en snelle reakties op de blogs. Dat maakte het gemis wat lichter.
Zaterdag kreeg ik via Jiska van zr Marie José een foto van Brighton die aan de lunch zat. Hij heeft de bocht gemaakt en knapt op. Een mooi besluit van een geweldige reis met een geweldig team.

618BE7EE-E303-45F3-8E84-37C681E58051Groeten van Jiska & Erik, Jan, Alja en Susan

1. Karen Veldkamp-Visser:
    9 oktober 2022
    Hoi Suus, door onze vakantie wat wisselend jullie verhalen deze keer gelezen en meebeleefd. Ga er van de week nog een keer voor zitten.
    Hoe geweldig en betekenisvol dat jullie / jij dit weer hebt kunnen doen.
    Kan ik de volgende keer mee? Als hulp bij van alles, laat me wat doen in de zorg, bijhouden van je herinneringen…
  2. Carla:
    9 oktober 2022
    Bedankt voor de mooie verhalen
    Zie jullie binnenkort wel weer in het Slingeland
  3. Trees Snijder:
    9 oktober 2022
    Geweldig...en weer veilig thuis, ook altijd fijn. Weer fantastische verhalen...ooit hoop ik op een boek van jou🤗🤩
  4. Iris:
    9 oktober 2022
    Fijn dat alles goed is gegaan. Met veel plezier de verhalen en ervaringen meegelezen!
  5. Rika:
    9 oktober 2022
    Fijn om alles te kunnen lezen! Tot een volgende keer
  6. Jan Buseman:
    10 oktober 2022
    Er is een tijd van komen en een tijd van gaan. Van Alja heb ik al iets gehoord over de plannen die jullie hebben. Ik laat miij verrasen, maar eerst weer werken in het Slingerland. Op het moment dat ik dit schrijf is Alja al weer aan het werk. Ik / wij danken joud / jullie voor de mooie verhalen. Op zo een manier hadden we het gevoel dat we er een klein beetje bij waren. Hoop dat een volgende missie voor jullie evenveel succesvol mag zijn als deze. Ook dan hoop ik dat we jullie kunnen volgen.
  7. Angela en Wim:
    16 oktober 2022