Naam:
Foto’s:
1720
Video’s:

Over mij

Sinds 2006 werk ik met veel plezier in het Slingeland Ziekenhuis als algemeen chirurg en vaatchirurg. Oktober 2012 maakte ik voor het eerst kennis met Tanzania en sindsdien ben ik er meerdere jaren 2 weken aan het werk gegaan met verschillende teams.

Over mijn reis

Het Sengerema Designated District Hospital ligt op 40 km (3 uur reizen) van Mwanza. Sinds 2011 werken jaarlijks chirurgen van de vakgroep chirurgie van het Slingeland Ziekenhuis 2 weken in het ziekenhuis om ingrepen uit te voeren die door de lokale medische staf niet uitgevoerd kunnen worden. Daarnaast gaan er, afhankelijk van wat nodig is, andere medici en/of paramedici mee om het team te ondersteunen. Sinds februari 2022 werkt mij oud-collega Erik Staal met zijn vrouw Jiska dankzij steun van Stichting Pharus permanent in Tanzania als consulting surgeon voor 2 regionale ziekenhuizen. Ook wordt de infrastructuur aangepakt met een nieuwe SEH en de bouw van een nieuw OK-complex. Daarnaast wordt de staf opgeleid en getraind om de zorg naar een beter niveau te tillen.

Bezochte landen

Ik heb 25 landen (10%) bezocht:

Australië, België, Canada, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Egypte, Frankrijk, Griekenland, India, Italië, Kenia, Kroatië, Luxemburg, Monaco, Nederland, Oostenrijk, Singapore, Spanje, Tanzania, Tsjechië, Turkije, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten, Zwitserland.